Semperger Attila
2019.09.26
Miért?

A feleségem azt kérdezte, hogy tulajdonképpen miért kell nekünk most új honlap? Elgondolkodtam. Tényleg, miért is?

Nem volt mögötte megalapozott érvrendszer, semmilyen tudományos megfontolás. Talán csak azért, mert vágytam rá. Szerettem volna, ha a világ is tudomást szerez arról, hogy mivé értünk az elmúlt 10 évben.

A mi cégünk nem klasszikus vállalkozásként indult. Üzletileg és szakmailag is atipikus helyzetben voltunk. Nem készült üzleti terv, és nem voltak álmaink. Semmit sem úgy csináltunk, ahogy ma csinálnánk, vagy ahogy ma egy tanácsadói projektben az ügyfeleinknek javasoljuk. Az egész inkább csak úgy történt velünk. 10 éve volt egy - majdnem - kizárólagos vevőnk, és az identitásunkat nem az formálta, hogy kivé akarunk válni, hanem az, hogy milyen feladatot kaptunk, mit várnak Tőlünk. 5 évig tartott ez az időszak, ami alatt rengeteget tanultunk, és szinte példátlan rutinra tettük szert. Együtt nőttünk, erősödtünk és színesedtünk a megbízónkkal.

Ami a csapat tagjaiban igazán közös volt, az a szorgalom. Éjjel-nappal dolgoztunk. Szorgalmasan és kitartóan készítettük az anyagokat, tartottuk a tréningeket. Azóta sem tudok elég hálás lenni azoknak, akikkel akkor együtt kezdtük ezt a céget. Egyik nap jött a másik után, egyik év telt a másik után. Az érzés, hogy hasznosak lehetünk minden nehézségen átlendített minket. Hasznosak akartunk lenni. Ez volt a legerősebb rendező elv. Ezért lett a nevünk valueteam.

Eleinte bankszakmai oktatásokkal, aztán készségfejlesztő tréningekkel, később ötletekkel, végül már a kérdéseinkkel is hozzájárultunk ügyfelünk sikereihez. Mindig is az volt a legfontosabb, hogy amit kiadunk a kezünkből az 100%-ban támogassa a résztvevőinket, akik így a megbízónkat tudják erősíteni.

2019. január 15-én volt a cég 10 éves. Mi a legfontosabb, ami megváltozott? Az, hogy mostanra nem a feladatok formálnak minket, hanem mi formáljuk magunkat. Az ötletek és kisérletezések szolgáltatás portfólióvá, a bizonytalan kapcsolatok barátságokká, az ad hoc működés tervszerűvé és folyamatokkal támogatottá váltak, miközben, ahogy egy ügyfelünk ráébresztett, a bankszektor meghatározó HR tanácsadójává váltunk. Nagyszerű érzés volt ezt hallani.

Mára, köszönhetően a konferencia előadásoknak, publikációknak, de legfőképp az ügyfeleink ajánlásainak, egyre többen ismernek minket és szeretnénk méginkább megmutatni magunkat. Szeretnénk, ha innovatív, egyedi megoldásaink, kivételesen jó hangulatú, evidence-based, ugyanakkor kifejezetten gyakorlatias tréningjeink széles körben ismerté válnának.

Ebben a törekvésünben - a letagadni nem kívánt üzleti megfontolások mellett - igazán fontos számunkra, hogy hozzájáruljunk az emberek és az általuk alkotott szervezetek kiteljesedéséhez. Hozzásegítsünk mindenkit, hogy megtalálja és kamatoztathassa tehetségét, hogy erősítsük a szervezetekben a minőségi kapcsolatokat. Szeretnénk, ha boldog férjek, feleségek, apukák és anyukák térnének haza este. Ha kiegyensúlyozott emberekkel találkozhatnánk kávézókban, parkokban, akik kiegyensúlyozottak és boldogok a munkahelyükön is.

Ez az, ami az elmúlt tíz évben semmit sem változott. Ezért ha ma választanánk, ma is a valueteam név mellett döntenénk.