Mit adna nekünk és a cégünknek, ha ki mernénk mondani a munkahelyünkön, ami bennünk van? Fejleszthető az érzelmi intelligencia?

 

Ha mindezt úgy tehetnénk meg, hogy az, aki ezt hallja, nem ítél el, nem zár be, nem veszi egyből magára, nem kezd cinikus visszavágásba, nem túlozza el, amit mondunk? Ha mindezek helyett fejlődne a konstruktív vitakultúra, mélyülne az egymás iránti bizalom? Mennyivel tisztább viszonyok, őszintébb kapcsolatok vennének körül minket? Hisszük, hogy a vélemények sokszínűsége érték, és nem nehézség. Hisszük, hogy a tiszta kapcsolatok és az érzelmi biztonság adják a talajt a kiegyensúlyozottsághoz és a kiváló teljesítményhez!

 

Ugyanakkor nap mint nap tapasztaljuk, hogy mindez nehézséget okoz. Hogyan lehetnék én őszinte, mikor ő a főnököm? Hogy is oszthatnám meg vele az aggodalmam, hiszen ő a beosztottam? Erősnek és határozottnak kell lennem, vagy legalább látszanom… Nagyon fáradt és feszült vagyok, mégis örök mosollyal kell ülnöm az ügyfeleimmel, munkatársaimmal.

 

Kutatók szerint a 21. századi sikeresség egyik legfontosabb tényezője az érzelmi intelligencia. Ez pedig fejleszthető, akár egy teljes szervezet szintjén is!